נעים להכיר, אורנה פיזנטי. פיזיותרפיסטית ומורה לפלדנקרייז

כפיזיותרפיסטית מומחית נתקלתי על בסיס יום יומי במטופלים כאובים, שרצים מרופא לרופא ונעזרים בכדורים, זריקות וטיפולים יקרים.

יד המקרה איפשרה לי לגלות איך שיטת  פלדנקרייז (ממנה נבעה שיטת סופטנס) מצליחה במקומות בהם בתחום הפיזיותרפיה מרימים ידיים. מכאן ההסבה המקצועית היתה בלתי נמנעת. 

אני המייסדת והבעלים של חברת "דרך הגב העליון", המכשירה מורים לטיפול בשיטת סופטנס ומסייעת לעשרות אלפי אנשים כאובים ודואבים בארץ ובחו"ל לטפל בכאביהם. את המידע העשיר אני מעבירה בכנסים, בסדנאות, בהדרכות אינטרנטיות ובקורסים מצולמים שיכולים להגיע לכל בית. 

התרבות שלנו לימדה אותנו לפעול לפי תסריט מסוים ומאוד פאסיבי. כשאדם אומר 'כואב לי', אומרים לו: 'קח כדור', 'לך לרופא', 'תעשה פיזיותרפיה'. מתייחסים לגוף כאילו מדובר על רכב שמכניסים למוסך. חבל.

אנחנו יכולים לטפל כל כך בקלות בעצמנו. גם הפתרון החזק ביותר, שהוא ניתוח, מסתיים במקרים רבים בחזרה של הכאבים.

עד שלא נלמד לשנות בעצמנו את הרגלי התנועה העמוקים שלנו, לא נצליח לייצר שינוי אמיתי.

שיטת סופטנס:

השיטה שפיתחתי, שיטת סופטנס (רכות) משלבת את עולמות הידע העמוקים שלי וכוללת תנועות רכות ועדינות שמפחיתות ואף מעלימות כאב, משפרות יציבה, קלות וזריזות תנועה, איכות שינה, שיווי משקל ועוד.

רוב הכאבים בכל הגוף, מקורם בגב העליון, הגב העליון הוא 'פרזיט' ונוקשה. הוא זז מעט מדי. ואז הגב התחתון והצוואר הופכים ל'פראיירים' ועובדים קשה מדי. מכאן נוצרים הרגלי תנועה עמוקים שמייצרים עומס ושחיקה וכתוצאה מהם כאב. כשמשחררים את הגב העליון, הכאבים פוחתים ואף נעלמים מכל הגוף.

שיטת סופטנס כוללת אסופת תרגילים יצירתיים ועדינים שנבנו מתוך הידע שלי מעולמות הפיזיותרפיה והפלדנקרייז.

כשמתקשרים אליי אנשים כאובים עם בעיה הנובעת מהגב, ב 97% מהשיחות אנשים חשים הקלה בכאב כבר במהלך השיחה עצמה. מדובר בשיטה כל כך עדינה ונעימה לגוף ולמי שמתנסה בה, שאפשר ממש להכריז לגביה שהרכות מנצחת.

כשנחשפים אליה בתחילה  מפתיע כמה היא טובה ועוזרת, ואז בקלילות היא הופכת לדרך חיים שרק מרוויחים ממנה.

כל אחד יכול

השליחות שלי היא ללמד כל מי שרוצה איך להשתחרר מהכאבים שלו בעצמו. לגלות לעולם שישנה דרך טבעית להפחתה ולהעלמה של כאב שכל אחד יכול ללמוד. בניגוד לשיטות רבות אחרות, כאן אין סכנה של תופעות לוואי, אין תלות לא ברופא, לא במטפל ולא באמצעים חיצוניים.

בתחילת דרכי בפיזיותרפיה קיבלתי לידי מטופל ששינה את חיי, צביקה. הוא סבל מכתף קפואה (כאבי תופת בכתף שמורגשים בכל תזוזה של היד). ניסיתי לעזור לו בדרכים המקובלות וכלום לא עזר. ביקשתי עזרה מקולגות שעבדו איתי במכון הפיזיותרפיה וכמוני גם הם לא הצליחו. פיזיותרפיסטית אחת שלמדה אז את שיטת פלדנקרייז, לקחה אותו אליה. שבועיים אחר כך צביקה כבר ישב על מיטת הטיפולים ובחיוך רחב הניף את שתי ידיו אל על. הכאב והמגבלה נעלמו כלא היו!

בפיזיותרפיה לימדו אותנו שכתף קפואה הינה בעיה רפואית שבקושי מגיבה לטיפול וחולפת לבד תוך שנתיים. כאן המגבלה והכאב הנוראי חלפו תוך שבועיים!  אני מייד אמרתי: 'את זה אני רוצה!'

זמן קצר לאחר מכן, בצעד בלתי נמנע מבחינתי, התחלתי ללמוד בתכנית הכשרה מקיפה למורים לפלדנקרייז (במכון וינגייט) שנמשכה שלוש שנים. "זו היתה תכנית להסבה מקצועית שנשאבתי אליה למרות שכבר היה לי מקצוע. זה דרש זמן, כסף והתמסרות. אבל לא יכולתי לוותר על כלי כזה. פשוט לא יכולתי.

היום, ממרום למעלה מ 20 שנות ניסיוני המקצועי אני יכולה לומר בוודאות: שיטת סופטנס שפיתחתי מתוך הידע שלי כפיזיותרפיסטית וכמורה לפלדנקרייז מצילה במקומות בהם שיטות רבות אחרות לא מצליחות.

"התרגול בשיטת סופטנס אינו מכאיב ואינו דורש מאמץ או מתיחות. זה קל ונעים ובביצוע מדוייק שת התנועות זה מתגמל כמעט מייד. לרוב האנשים קשה לתפוס איך תנועות כל כך עדינות יכולות לייצר שינוי כל כך עמוק, אבל החוויה לא משאירה מקום לספק. זה עובד".

תרגול טוב מייצר הרפייה טובה, אחריה הגוף רק מבקש לנוח ובמקרים רבים  גם לישון. לכן אין כמו תרגול בבית, במיטה, רצוי לפני שינה כשההירדמות אחר כך מתבקשת והשינה שמגיעה, מיטיבה ומשחררת.

כשמתרגלים ברכות, ללא מתיחות, מאמץ, או כאב (או אם הוא קיים – ללא הגברתו) הסיכון לנזק נעלם. צפייה במסך מבהירה מה נדרש ותרגול חוזר עונה על כל השאלות שעוד נותרו.

הכי קל להתחיל עם תרגולים בישיבה במדריך לישיבה יצירתית בו לומדים איך לעבור בשלום שעות של ישיבה ובדרך גם להיטיב את מצב הגב. 

"לחיות על כדורים" (שיש להם תופעות לוואי) שלא מטפלים בגורם האמיתי לכאב, לבזבז עוד זמן וכסף על אבחונים וטיפולים אינסופיים, או חלילה לעבור ניתוח ובמקרים רבים לחזור ולסבול שוב? או, ללכת על פתרון טבעי, פשוט, זול ונגיש והוא לטפל בעצמנו? 

המדריך לישיבה יצירתית עשוי להיות הפתרון הנכון ביותר להתחיל איתו: פתרון שמאפשר לכל אדם להתחיל לטפל בעצמו כבר היום. להשיג חופש מכאב ומתלות מיותרת ברופאים ומטפלים, בתרופות, זריקות וניתוחים".

אני4

וואו!.

אני יודעת מקרוב מה חווים התלמידים שלי, כי הסיפור האישי שלי כולל בעיות גב משל עצמי. "יש לי שני בלטי דיסק מגיל 28 שגרמו לי לכאבים עזים. ניסיתי המון דברים, ושום דבר לא עזר. מיד כשהתחלתי ללמוד פלדנקרייז הרגשתי שיפור עצום וכמובן השתמשתי בידע שרכשתי כדי לטפל קודם כל בעצמי

בפיזיותרפיה שום דבר ממה שהכרתי לא עזר מעכשיו לעכשיו. בפלדנקרייז התנועה הראשונה שלמדתי כבר עשתה שינוי. מצאתי את עצמי אומרת בלי סוף 'וואו'. התחלתי ללמוד פלדנקרייז כאובה מאוד. תוך כמה חודשים הכל חלף כלא היה". 

היום לומדים ממני עשרות אלפי אנשים בארץ ובעולם.  ביניהם גם פיזיותרפיסטים, מורים לפלדנקרייז ומטפלים בשיטות אחרות.

האתר נבנה עבור כל מי שרוצה ללמוד איך להשתחרר מהכאבים והמגבלות שלו בעצמו. בואו נצא לדרך.

.

התכניות המובילות שלנו

תלמידים משתפים בחוויות