אני מזמינה אותך לבחון יחד איתי האם אני יכולה לעזור גם לך. 

אם תזהי שכן, תוכלי לבקש ממני להתאים עבורך את התכנית המתאימה ביותר בשבילך, בה אלווה אותך צעד אחר צעד בדרך לשחרור שלך מהכאבים. 

קדימה. מתחילים. אני רוצה להזמין אותך לתרגל איתי, כאילו אנחנו עכשיו בשיחה אישית. תצטרפי אלי?

ראשית חשוב לי להבהיר. התרגול מטרתו לבחון ביחד, האם אני יכולה לעזור לך. אני הולכת להעביר אותך את אותו התהליך שהעברתי כבר למעלה מ 2,000 שיחות ייעוץ ב 8 השנים האחרונות.

אני2

כמה הבהרות חשובות.

1. אקדים ואומר: אם התהליך לא יניב תוצאות אנחנו נוכל לחזור עליו יחד בטלפון כשאני מדייקת אותו עבורך.
אבל, ברוב המקרים אפשר לצפות להקלה בכאב כבר בזמן התרגול.
2. אנחנו מתחילים את התהליך בחיפוש זהיר וזעיר אחרי הכאב. איפה כואב, כמה (מ 1-10). 
3. אין שום צורך להגיע לכאב, מתיחה ואפילו אין צורך להתאמץ בשביל לחוות שיפור. ההיפך. ככל שהתרגול יתרחק מכאב, מתיחה ומאמץ, כך הוא יהיה יעיל יותר. אז בבקשה, בוא/י לתרגול עם חמלה ורכות. 

מה אנחנו מחפשים לפני תרגול?

אנחנו נתחיל לתרגל רק כשיהיה לנו מידע על לפחות  2 מצבים בהם הכאב מופיע. מצב ראשון יכול להיות במנוחה. מצב שני יהיה בתנועה. אם אין כאב במנוחה, נבחר 2 תנועות בהן הכאב מופיע. ניזהר מאד שלא להגביר חלילה את הכאב בזמן הבדיקה. ננסה לדייק באיזה מקום/שלב בטווח התנועה הכאב מופיע, למשל בתנועות אלו:

א. כיפוף לפנים בעמידה תוך ליטוף הרגליים, הפנית ראש לאחור או למעלה, קירוב אוזן לכתף, הרמת יד ועוד
ב. כיפוף הצידה בישיבה במרכז הכסא, בליטוף הרגל הקידמית של הכסא עם היד באותו הצד,
ג. קימה מכסא, הליכה, או כל תנועה אחרת שמכאיבה 

5. אם הכאב מופיע רק אחרי עמידה או הליכה ממושכת, זה כמובן יקשה עלינו לחוש בשינוי בכאב בזכות התרגול.. כי נצטרך לחכות הרבה זמן עד שהכאב אולי שוב יופיע…
כאן היתרון של תרגול מהבית. אם הכאב מופיע, נאמר, אחרי חצי שעה של בישולים במטבח, את מוזמנת לבשל, וכשהכאב מתחיל להופיע והוא עוד קטן… לבחון את ההשפעה של התרגול בזמן אמת (כך גם באמצע הליכה, ברחוב, על ספסל…)
אם זה לא מסתדר לך, אפשר לבחור תנועה שמבטאת את הגמישות של האיזור הכאוב, כמו שאלו שהזכרתי כאן למעלה.
אם נצליח לשחרר את השרירים במקומות הרלוונטיים בזכות התרגול שלנו, אז כשנחזור שוב לאותה התנועה ונגיע לאותה הנקודה בטווח בה קודם הופיעה אי הנוחות או הכאב או המתיחה, עם פחות תחושת אי נוחות (מכל סוג שהוא).

מה אנחנו מחפשים אחרי תרגול?

כל מה שנותר הוא לתרגל ולחזור ולבדוק את אותן התנועות שיצרו כאב אחרי התרגול ולעצור את ביצוען באותו המקום בטווח התנועה בו הופיע קודם הכאב. האם יתכן שאז הכאב יופיע בעוצמה פחותה (באותה נקודה בטווח התנועה או במנוחה) או שלא יופיע כלל?… 🙂  

מוכנה? שנצא לדרך? הנה אנחנו מתחילים בתרגול בישיבה

מתחילים מהתנועה שאולי הכי מזוהה איתי, תנועת הבננה. דעי לך שאת מקבלת כאן הצצה ל 5 הדרכות מתוך 51 ההדרכות שבקורס פשוט להשתחרר מכאבים בישיבה על כסא. תהני ותשתחררי לך.

נתחיל בתרגול בישיבה. רק אם הוא מאתגר מדי עבורך ועלול להכאיב במקום לשחרר מכאב, תדלגי לך כבר לתרגול ההכנה לתרגול בשכיבה, שבו אולי רק תצפי (כי הוא בישיבה) ולאחריו תתרגלי את התרגול בשכיבה. אל תעמיסי עליך. אין טעם בתרגול בישיבה אם תנוחה זו מכאיבה לך. 

תרגול #1 תנועת הבננה

תרגול #2 ישיבה על מפתח

תרגול #3 בננה במעלית

תרגול #4 בננה עם אמות על השולחן

תרגול #5 בננות עם תמיכה לראש

ונמשיך בתרגול בשכיבה

אם יש קושי בשכיבה על הגב בברכיים עומדות, קבלי טיפ לשיפור הנוחות: בידקי האם יעזור לך להניח את כפות ידייך מתחת לישבן בחלקו התחתון. הניחי אותן שם בעדינות. בלי להרים את הישבן, רק בעזרת הטיית ברכיים מצד לצד: כשהברכיים יטו מעט הצידה, הניחי את כף היד מתחת לישבן בצד הנגדי להטיית הברכיים וכך עשי גם עם היד השניה. את כפות הידיים מקמי מתחת לחלקו התחתון של הישבן. חלילה לא בשום מקום אחר.

לפני שנעבור לתירגול בשכיבה חשוב שתלמדו את עצם החזה שלכם להתבלט. אם הישיבה מכאיבה לך ניתן להסתפק רק בצפייה בסרטון המדגים את התנועה בישיבה. 

תרגול #6 הבלטת עצם החזה בישיבה

תרגול #7 הבלטת עצם החזה בשכיבה

נו... אני ממש סקרנית! איך היה?

תכתבי לי כאן למטה בתיבת התגובות איך היה לך ובעיקר איך הכאב עכשיו לעומת לפני התרגול? אם אהבת את התרגול ואת התוצאות שלו, גם אם הן קטנות וחולפות מהר. דעי לך שזהו כלי גישושי שאני פיתחתי כדי לזהות ולאבחן את היכולת שלי לעזור לך.

אם אהבת את התרגול איתי, אם חווית הקלה בכאב ולו הקטנה ביותר או אם תחושת הבטן שלך אומרת לך שיש פה משהו ששווה לבדוק לעומק הנה מה שאני ממליצה לך לעשות, כדי להשתחרר מהכאבים שלך:

אני מציעה לך לעשות את הצעד, לרדת מהגדר, כי כואב שם… ולשוחח איתי. אם אראה שאני אכן יכולה לעזור גם לך, אני אזמין אותך ללמוד ממני. 

לפני שתמלאי את פרטייך בטופס אני חייבת להזהיר אותך באהבה: ב 97% מהשיחות שאני עושה אנשים חווים הקלה בכאבים בשיחה עצמה. אז אם לא ראית שיפורים בעצמך, סביר מאד להניח שבשיחה איתי הם יופיעו.

ההרשמה לשיחה עם אורנה + הרשמה לקהילה שלנו מכאן:

התכניות המובילות שלנו

התכנית לעוף עם הגוף

(לשעבר הפיג'מית)

התכנית המבוקשת ביותר שלנו, מתאימה לסובלים מכאבים אבל גם לכל מי שרוצה לטפל ולטפח את גופו בעצמו, למניעה ולתחזוקה. התכנית מלמדת איך להתנהל נכון עם הגוף ברמת הרגלי התנועה העמוקים. התרגולים בתכנית הם בעיקר בשכיבה. התכנית מגיעה עם ליווי אישי צמוד לחודש.

מועדון הבננות - נעים ביחד

התכנית הקטנה המבוקשת ביותר שלנו שמשלימה את התכנית לעוף עם הגוף (לשעבר הפיג'מית) אבל גם עומדת בפני עצמה. התכנית כוללת 240 סרטוני הדרכה קצרצרים לשחרור ולמניעת כאב בחיי היומיום (בישיבה, בעמידה ובהליכה). שמגיעים אלייך על בסיס יומיומי לאורך שנה.

תלמידים משתפים בחוויות