פתרון בעיות שינה בשיטת סופטנס (פלדנקרייז)

האוייב האמיתי של איכות השינה שלך

כשהייתי ילדה ישנתי בכל צורה.. עם רגליים על הקיר (!), על הרצפה… בלי כרית ועם כרית ענקית. איפה שהנחתי את עצמי או איפה שהניחו אותי – בחושך, באור ישנתי. טוב. עמוק. בלי שום קושי.. ככל שגדלתי השינה הפכה לעניין.. יותר כריות, מזרן מיוחד.. יותר התאמות של החדר.. אני ישנה היום טוב יותר משישנתי לפני שנה ושנים אבל עדיין – זו לא אותה איכות הישנה שהיתה לי כילדה. את המאמר הזה כתבתי כדי לעזור לך למצוא את הפתרון לבעיות השינה שלך.

איך משפרים איכות שינה?

בסיומו של שיעור בשיטת סופטנס, כשאקום מהמזרן אחוש את עצמי זקופה יותר וקלת תנועה יותר… אבל זה אם אקום מהמזרן.. יותר סביר שאשקע לי להרפייה נפלאה שתוביל לשינה עמוקה עמוקה, מהסוג שחוויתי רק כשהייתי ילדה…

זה לא הגיל זה התרגיל

אחד הדברים הלא נוחים שההתבגרות מביאה איתה היא פגיעה באיכות השינה. כבר לא נוח כמו שהיה, (נדמה לנו שזה המזרן…) יש המון התעוררויות קטנות וגדולות (לאורך הלילה), והשינה הופכת ל.. סלט קצוץ דק.. 🙁

הגורם האמיתי לבעיות השינה שלך

לא רבים מבינים שהאוייב השקט של השינה האיכותית הוא לפני הכל, הנוקשות שמצטברת לנו בגוף עם השנים. ככל שאנחנו מתבגרים – רובנו ישנים פחות ופחות טוב. המשמעות היא שנוצרת לנו בגוף עייפות כרונית. מהסוג הרע. שמתיש אותנו בכל תחום. שמצמצם את האפשרויות לחגוג את החיים, פשוט כי אנחנו עייפים מדי. בהדרגה הביטוי “אין לי כח” הופך להיות בן בית אצלנו ורשימת הדברים ש”יכולנו לעשות כשהיינו צעירים” הולכת ומתארכת…

מדהים אותי בכל פעם מחדש לשמוע אנשים שמתלוננים על איכות השינה שלהם ואז על בעיות הגב שלהם שלהם ולזהות בכל פעם מחדש שהם לא רואים את הקשר.
גם אם אין לך כאב גב תחתון או כאב צוואר דווקא כשאת נכנסת למיטה, עדיין, הסיבה לבעיות הגב שלך, לכאבי הגב שלך ולאיכות השינה הירודה שלך -היא בדרך כלל אותה הסיבה.

כדי להבין את זה חשוב להבין את שיטת סופטנס. זה יכול להתחיל משריר תפוס בגב התחתון או מכאב צוואר. זה כמעט ללא יוצא מהכלל קשור לנוקשות וגם כאב בגב העליון. ובהדרגה עם הזמן זה הופך להיות הקושי הגדול ביותר למצוא מנוחה במיטה וגם לישון.

בעיות שינה סיבות

מנסיון של למעלה מ 20 שנים של טיפולים והדרכות, הגורם המשותף לכמעט 100% מהכאבים של אנשים הוא הנוקשות. הנוקשות שמתפתחת עם הגיל. לא נולדנו איתה (אלא אם מדובר במחלה). פיתחנו אותה. עם השנים. היא גם הולכת ומתגברת. רובינו מודעים אליה בצורה כזו או אחרת. זה מתבטא בתחושת כבדות, ברצון להתמתח, בכאבים כאלו ואחרים ו.. באיכות שינה ירודה.


התוצאה של הנוקשות היא שהגב העליון (הוא גם בית החזה) הופך עם השנים להיות יותר ויותר מוחזק, מאובן, נוקשה. הגב התחתון והצוואר הופכים להיות יותר שחוקים, עייפים, כואבים. עם הזמן גם נוצרים בהם נזקים של ממש. וזה מתחיל. כמעט ללא יוצא מהכלל, מחסר בתנועתיות חופשית של הגב העליון.
תגידי,  כמה פעמים במשך היום, אם בכלל, את מניעה את הגב העליון שלך? מבליטה עצם חזה, פורשת צלעות בצד אחד של בית החזה, בצד שני, מניעה במעגלים יצירתיים את חוליות הגב העליון.. כנראה שאפילו לא פעם אחת☹

תוסיפי לזה סטרס רגשי שאנחנו מוקפים בו, איכות אויר ירודה במקרים רבים ותקבלי חוסר רצון/יכולת לנשום עמוק וגב עליון נוקשה.
מכאן גם נפגעת איכות השינה, אם כי לא מייד. זה מתחיל מכך שתנוחות מסויימות הופכות להיות לא נוחות עבורינו (אצל רובינו זו השכיבה על הבטן שנעלמת ראשונה) ואז מעוד תנוחות שמצטרפות אליה (גם כאן יש ססטיסטיקות: זו השכיבה עלה גב שהופכת להיות בלתי אפשרית עבור רבים) ולבסוף מה נשאר לרובינו? רק שכיבה על הצד ובדרך כלל על אותו הצד…:( 


ברור שמשכיבה יצירתית בכל התנוחות, לשכיבה על צד אחד בלבד, תיפגע איכות השינה. זו לא באמת מנוחה לגוף עייף להשאר באותה תנוחה כל כך הרבה שעות. ברור שהוא “יתלונן” על כך.
כל מה שצריך לעשות עכשיו הוא להחזיר את הגלגל לאחור: להפוך את הגוף כמה שיותר רך, תנועתי, גמיש. ואת זה עושים ברכות. בשיטת סופטנס (שמבוססת על הידע שלי כפיזיותרפיסטית, כמורה לפלדנקרייז וכבעלת מקצוע 23 שנים).

החדשות הטובות הן שכשמתרגלים בשכיבה, בשיטת סופטנס, לפני השינה, במיטה, הגוף שוקע להרפייה מתוקה ולשינה עמוקה ו”על הדרך” אנחנו מטפלים במגבלות התנועתיות והפיזיות שלנו, בלי להכאיב (אם כבר יש כאב אז בלי להגביר אותו), בלי למתוח ובלי להתאמץ.
בחרתי עבורך שיעור נפלא לתרגול שיעזור לך להירדם טוב יותר, לישון עמוק יותר ולקום רעננה יותר. את מוזמנת לתרגל אותו כבר עכשיו, או לפני השינה שלך ולכתוב לי אחר כך איך היה 🙂
לילה טוב 🙂 

אני מזמינה אותך לתרגל איתנו מכאן, במתנה. באהבה:

כתיבת תגובה