שבעה טיפים להתנהלות בסופטנס, כדרך לשחרור מכאב

אנחנו כל כך רגילים לעבוד חזק עם הגוף, הכי רחוק מרכות שאפשר. כשהיינו קטנים, ממש קטנים, בגיל הרך.. היינו.. רכים. ידענו לנוע ברכות. לא הכרנו שום דרך אחרת. הרכות היתה המהות. לא סתם קוראים לגיל הזה הגיל הרך. ואז גדלנו. והסבירו לנו והטמיעו בנו באופן שהיום קשה מאד להתנתק ממנו, את ההסכם הזה של: כדי להגיע להישגים חייבים להתאמץ. לא הגעת להישגים? למה? זה קל. זה כי לא התאמצת מספיק.

.

ומה אם האמת היא הפוכה? מה אם מה שקרה הוא שלא הגעת להישגים דווקא בגלל שהתאמצת. פשוט התאמצת. והמאמץ מרחיק מהישג. מה אם זו האמת?

.

אני יודעת בוודאות שבתרגול של סופטנס כל מאמץ מרחיק משחרור מכאב. מאמץ ממש מנוגד לדרך בה אנחנו נעים ופועלים. אם התאמצת בתרגול יכול מאד להיות שיכאב לך בזמן התרגול או לאחריו. אם התאמצת לא הצלחת ללמד את הגוף את התנועה הרכה והמשחררת.

ברור לי שמאמץ הוא הדרך הרגילה שלנו וכשאני באה ומזמינה לנוע ברכות זה קשה. אבל זה הסופטנס. לנוע ברכות. לנוע תוך כדי הרפייה. למה? כדי שנוכל לנוח תוך כדי תנועה. כדי שהתנועה שאנחנו עושים שוב ושוב בתרגול ובחיים לא תעמיס, תשחק, תאמץ, תכאיב.

קשה להפנים את זה. זה כל כך מנוגד לתרבות הכוחנית שבה אנחנו חיים.

איך בכל זאת מתרגלים ברכות? הנה כמה טיפים.

  1. שמים לב שהנשימה משיכה לזרום תוך כדי תרגול. שאין בה עצירות
  2. שמים לב שאנחנו יכולים לעצור את התנועה בכל שלב שנרצה. זאת אומרת שאנחנו לא “לוקחים תנופה” בשביל לסיים את התנועה (גלגול מצד לצד למשל)
  3. שואלים את עצנו שוב ושוב אם נוח לנו. איך אנחנו יכולים לשפר את הנינוחות שלנו בתרגולים
  4. שואלים את עצמנו שוב ושוב אם אנחנו יכולים לעשות פחות. להקטין את התנועה רק לטווח בו הגוף נע ממש בקלות, כמעט בלי התנגדות.

ולמתקדמים בשיטת סופטנס:

  1. מרפים את הלסת, גם אם באופן מכוון
  2. מחברים את הנשימה לתנועה. יוצאים לדרך אם התנועה והשאיפה או הנשיפה באותו רגע. מסיימים את התנועה כשמסיימים את השאיפה או הנשיפה
  3. מנהלים את התנועה כאילו האוויר הנכנס יוצר אותה (למשל בהארכת יד)

והנה ההזמנה שלי אליכם. תנסו. מה יכול להיות. שימו לב איך הגוף מרגיש לפני תרגול, איך הוא מונח, איפה אולי לא נוח. ואז תתרגלו בסופטנס (ברכות) רק עם צד אחד של הגוף במשך כמה דקות ואז כשתנוחו תבדקו שוב איך הגוף מרגיש בצד בו תרגלתם. אם יהיה שיפור הוא יהיה רק בזכות התנועות הרכות שהצלחתם לייצר.

זו תהיה “קפיצת אמונה” A leep of faith. כך בהדרגה יהיה לכם קל יותר ויותר להתנהל בדרך הזו.

הנה תרגול לדוגמה אותו אפשר לעשות בסופטנס רק עם צד אחד של הגוף כדי לחוש בהבדל שתנועה רכה יכולה לייצר עבורכם. בהצלחה.

כתיבת תגובה