ארבעה דברים משותפים ל(כמעט) כל הסובלים מכאבים כרוניים

“זה התחיל לפני הרבה שנים עם כאבי גב והיום אני פשוט אומרת לך – איבדתי שליטה על הכאבים האלה”. 

אני שומעת סיפורים כאלה מתלמידות שלי שוב ושוב ושוב… למעשה אני חוקרת את נושא הכאב, כפיזיותרפיסטית, לפחות 26 שנים ויכולה לומר לך בבטחון מלא:

יש 4 דברים משותפים לרוב (אם לא לכל) האנשים שסובלים מכאב כרוני:

1. הם לא מאמינים שהם יכולים לשנות (והם מגיעים אלי הרבה פעמים בלי אמונה ובכל זאת עם תקווה נואשת שאני אצליח לעזור להם) הם מאמינים שאולי הרופא והתרופות יעזרו (דר. ג’י קלואו, מומחה בעל שם עולמי בפיברומיאגליה טוען שתרופות נגד כאב לא ממש עושות את העבודה ומי שלא יבחר בשגרה של תנועה לפי היכולות שלו, ויחכה להשפעת התרופות, עלול מאד להתאכזב)

2. הם לא מאמינים שתנועות קטנות ורכות יצליחו להוציא ואתם מהכאב שלהם, הם מחפשים מזור בתנועות גדולות ומאמצות ואולי גם מכאיבות (ואני צריכה ממש להתאמץ כדי לשכנע אותם לנסות)

3. הם רגילים לעבוד מאד חזק עם הגוף שלהם. הם ממש ‘נעולים’ על דרך עבודה שכזו עם הגוף. כל דבר אחר כאילו לא קיים עבורם. הם הולכים מהר, הם לא מוותרים לעצמם, אבל בעצם הם מוותרים על עצמם (עד שהם לא יכולים יותר, ואז הם קורסים)

4. הם עובדים הרבה פעמים כנגד הכאב (בין אם הם מבינים את זה או לא).

בסדנה לטיפול בכאב כרוני (כאב כרוני הוא כל כאב שקיים לך בגוף מעל 3 חודשים) אני הולכת לעשות עם המשתתפים תרגיל מופלא (שרק הוא שווה את כל העלות של הסדנה) תרגיל שלא עשיתי אותו מעולם, שיגרום לך להבין למה דווקא התנועה הרכה והקטנה והעדינה – היא זו שיכולה לייצר שיחרור מכאב.

סליחה, אבל להבנתי כל מי שסובלים מכאבים כרוניים – חייבים לעצמם את הסדנה הזו.

לחיצה כאן לכל המידע ולהרשמה לסדנה לטיפול בכאב כרוני בשיטת סופטנס

כתיבת תגובה