כאבי הגב שלך ואהבה עצמית.

במשך שנים הסברתי לתלמידי שתרגול עצמי לשחרור מכאב הוא בעצם שיעור באהבה עצמית. היעדר אהבה עצמית הוא גם הסיבה לרוב הכאבים שלנו. יש שיגידו שהוא גם הסיבה לרוב הכאבים הרגשיים שלנו. אבל במאמר היום אני אדבר רק על הכאבים הפיזיים שלנו.

לאורך השנים בהם למדתי להיות מורה לפלדנקרייז, למדתי להניע את הגוף יותר ברכות ועם הרבה יותר הקשבה פנימה. אני יודעת שהתהליך הזה העצים אצלי את האהבה העצמית שלי. כלפי.

תרגול שמשחרר מנוקשות וכאב, שמייצר תחושת ריחוף וקלות בגוף, שמייצר תחושת סחרור ואופוריה, הוא ממש כמו התאהבות והוא לא יכול שלא לייצר או להגביר את תחושת האהבה העצמית שלנו.

כאבים בגוף נוצרים בגלל עומסים לא סבירים שאנחנו מעמיסים עליו. הגוף מזהיר. הוא משדר בהתחלה סימנים של חוסר נוחות שהולכים וגוברים. אם מתעלמים מהם, בהדרגה נוצרים נזקים של ממש (פריצות דיסק, שינויים ניווניים, עקמת ועוד) ועם הנזקים באים גם הכאבים.

אני נתקלת בהמון סיפורים של אנשים שלא יודעים איך להתמודד עם הכאב שלהם: הכאב מופיע והם “לא מוותרים לו”. הם מספרים לי על כך בגאווה. אין כמעט יום שחולף בלי שאני משוחחת עם מישהו שמספר לי שהוא לא מוותר לעצמו. בעוד שהמציאות מראה שהפתרון נמצא דווקא בצד של הוויתורים:

כואב לך? תעצרי. תחפשי דרכים שונות לנוע כדי להשיג את המטרה שלך ואם לא מצאת תוותרי עליה. תתיישבי או טוב מכך – תישכבי ותתחלי לתרגל כדי להשתחרר מהכאב. אל תישארי איתו. אל תמשיכי לפעול למרות שהוא מזהיר אותך. ואם כך תעשי – אל תתפלאי שבסופו של יום הכאב לא ירצה ללכת ולך יהיה יותר ויותר קשה לטפל בו.

להתעלם מהאזהרות של הגוף שלנו, זה חוסר באהבה עצמית. חוסר שמוביל לנזק ולכאב.
המינימום שאת יכולה לעשות הוא לנוח. המקסימום שאת יכולה לעשות הוא ללמד את גופך לנוח תוך כדי תנועה. וזו אחת הגדולות של שיטת סופטנס: שהיא מלמדת איך לנוח תוך כדי תנועה. כשאת לומדת לנוח תוך כדי תנועה את לומדת לנוע בצורה שהגוף שלך יכול להכיל. עם הרבה פחות שחיקה ועומס.

אם יש משהו שאני רוצה לאחל לכל אדם זה ללמוד לנוח תוך כדי תנועה. איך עושים את זה? זה פשוט. מתמסרים לתהליך למידה רך שמפתח את המודעות לגוף יותר ויותר.

מתנסים בתנועה שהופכת בהדרגה יותר ויותר רכה. כתוצאה מזה חווים בהדרגה יותר נינוחות ופחות כאב. זו ההרפיה המיוחלת. אצל רוב התלמידים “עם האוכל בא התיאבון” וההרפייה המתקבלת כתוצאה מהתרגול הרך והשחרור מכאב רק מגבירים את התשוקה ללמוד איך להיטיב עם גופנו עוד ועוד.   

אז בפעם הבאה שכואב לך, תני לעצמך את המתנה הנפלאה הזו של תרגול רך. ותאהבי את עצמך.

הנה תרגול מתנה (תרגול #4 מחודש 1 מתוך 12) מתוך התכנית לעוף עם הגוף:  

כתיבת תגובה