חיזוק עצם בשיטת סופטנס | קודם כל שיפור יציבה.

מה מקובל לעשות כשרוצים לחזק עצם? לדייק ולשפר את התזונה, לקחת תוספי מזון, ללכת, לעשות תרגילים של כח.

מה עושים בשיטת סופטנס כשרוצים לחזק עצם?

קודם כל, גם תרגילים שלא מאמצים, אם הם נעשית באופן מדוייק – מחזקים עצם. וזה חשוב בשביל כל מי שמתקשה לעשות תרגילי כח או ללכת.

שנית, הם משפרים את התנועתיות של המפרקים במגוון תנוחות ומצבים. ולמה זה חשוב?

גם כדי שלא יתנוונו. יתאבנו, כדי שיימשו את הפוטנציאל התנועתי שלהם. כדי שיקבלו את ההזנה שהם כל כך זקוקים לה. כדי שיהיהו בריאים ועמידית לתנועת פתאומיות שקורות כשלרגע מאבדין שיווי משקל ובוודאי כשנופלים, וזה קורה לכולנו, בכל גיל. חשוב שגם כשיש נפילה היא לא תהיה כמו של בול עץ (מה שמגדיל את הסיכון לשברים, ולשברים מורכבים) אלא יותר כמו של כרית פוך.. ב-סופטנס ככל האפשר. כמו שפעוט נופל וקם (בדרך כלל בלי לשבור שום דבר).

שלישית.. יש את עניין היציבה.. וזה ענין שחשוב להעמיק בו ולהבין אותו. אני מלמדת את נושא היציבה בסדנה ליחיזוק עצם. חשוב להבין, בקצרה, שיציבה ארוכה, רכה, נינוחה, מאפשרת לזעזורים שמגיעים מהקרקע עם כל צעד, לעלות ולהגיע עד הראש. עצמות נבנות כתלות במידת העומס והזעזועים שהן מקבלות, בעיקר מהקרקע. יציבה כפופה לא מאפשרת לכל החוליות והמפרקים לחוש באותם הזעזועים. המסר פשוט לא מגיע גבוה במעלה עמוד השידרה. לאן שהמסד לא מגיע, שם החוליות לא יתחזקו.

ומה לגבי מהירות התנועה? גם כאן הוכח מחקרית שעצמות כדי להתחזק מבקשות תנועה נמרץ. לא סתם תנועה. תנועה נמרצת. ורובינו, ככל שאנחנו מתבגרים, מתרחקים מנמרצות.. הופכים להיות כבדים יותר. מזל שהתהליך הזה הפיך. קלילות תנועה, אותה אפשר לרכוש מחדש, תעזור גם לעצמות להרגיש יותר טוב. גם הן יכולות לחזוק ולהבנות, בהינתן המזון התנועתי הנמרץ והמדוייק להן.

הדרך לחיזוק עצם בשיטת סופטנס – מתחילה בלחיצה כאן

*בתמונה, פליטויצה קרואטיה. יציבה של אושר..

כתיבת תגובה