תרגילים ליציבה נכונה בשיטת סופטנס (פלדנקרייז)

מהי שיטת סופטנס?

שיטת סופטנס שהתהוותה לה במשך שנים מתוך החיבור העמוק בין הפיזיותרפיה והפלדנקרייז נולדה רשמית בקורונה. השיטה מלמדת כל אדם איך לעלות לרמה הבאה של תנועתיות יצירתית ורכה. תנועתיות שכזו משחררת מכאבים, משפרת יציבה ועושה עוד ועוד פלאים בחיינו.

שיטת סופטנס מלמדת שפה של הרפייה. שפה שאם לא נלמד אותה, סביר להניח שיכאב לנו עם השנים יותר ויותר. זו אולי השפה החשובה בעולם. שפה שמוציאה אותנו לחופשי מכאבים, מבעיות יציבה, יציבות, ועוד.

עבודה על יציבה נכונה

אין בין תרגול בשיטת סופטנס לבין “עבודה” דבר וחצי דבר. התרגולים מתבצעים מתוך ההתנהלות רכה שמייצרת הרפייה וגם תחושה של “לאות מתוקה”.
פעמים רבות קורה שתלמידים נרדמים בשיעורים, בזכות אותה לאות מתוקה . בניגוד לתרגילי פיזיותרפיה בשיטת שרוט, כאן התרגול הוא נטול מאמץ, נטול מתיחות ובעיקר נטול כאב (אם הכאב קיים אז התרגול נעשה ללא הגברתו)

מכירים מכירה את ההרגשה הנפלאה שחווים אנשים שמרגישים שפתאום מקשיבים להם? כשלומדים את שפת ההרפייה של שיטת סופטנס קורים ניסים. הם קורים כי אנחנו מתחילים להקשיב לעצמנו. ממש להקשיב.

מהי יציבה?

יציבה היא האופן בו מחזיק אדם את השלד שלו באופן לא מודע. דפוס יציבה או הרגלי יציבה נרכשים לאורך תקופה ארוכה ומתבטאים גם במנוחה וגם בתנועה.
רובינו כפעוטות מפתחים יציבה שהינה בו זמנית גם זקופה וגם נינוחה. זוהי יציבה נטולת מאמץ הממקמת את מפרקי הגוף בתנוחה האידיאלית עבורם.
ביציבה שכזו מופעלים על המפרקים עומסים באופן המינימאלי ביותר.

עם הגיל והתרגיל, או היעדרו, אנשים מפתחים יציבה המתרחקת באופן משמעותי ביותר מהאופן האידיאלי. יציבה המעמסה על מפרקי הגוף השונים באופן שבהדרגה מפתח כאב ואף נזק.
יש הקוראים ליציבה שכזו יציבה לא נכונה. אנחנו כאן בשיטת סופטנס מבינים שהיציבה הזו היא על פי רוב תוצאה של נוקשות אדירה שהתפתחה בגוף עם השנים.

אחד הדברים הנפלאים שקורים למי שמתרגלים סופטנס הוא שמתוך ההרפייה הנלמדת הגוף צומח למעלה, כמו מעצמו.
בלי שום מאמץ, מתיחות וכאב (ואם קיים כאב אז בלי להגביר אותו חלילה).

אם חשבתם שמתקן יציבה לגב הכרחי במקרים מסויימים, חשוב שתדעו. ריכוך הנוקשות בגוף באמצעות תרגול, הוא הדרך האולטימטיבית לשיפור היציבה.

מהי יציבה נכונה?

אין בכלל שיח על יציבה נכונה. על איך צריך לעמוד. על איפה צריכות להיות הכתפיים או הראש ועוד.

במשך 24 שנים אני מלמדת אנשים את שפת ההרפייה. כמעט ללא יוצא מהכלל תלמידים קמים בתום תרגול, ללא כל תיקון יציבה, כשהם זקופים יותר.
ההזדקפות, היא שיפור היציבה – מגיעה בקלות נטולת מאמץ. בלי שנרגיש ממש. וזה מפתיע. בכל פעם מחדש. 

גם אם חשבתם שיש לכם בעיות יציבה, או יציבה לקויה, ברוב המקרים תרגול רך ומשחרר על מזרן מסתיים בקימה ממנו עם יציבה זקופה ונינוחה יותר.
גם אם אתם סובלים מקיפוזיס תרגילים רכים ועדינים בשיטת סופטנס משחררים את הנוקשות האדירה המתפתחת בגב העליון.

עם השחרור הגוף צומח למעלה כמו מעצמו.

.

לתרגול עצמאי ו/או לתיאום שיחה אישית איתנו, כדי לבחון יחד האם שיטת סופטנס יכולה לעזור גם לך – לחצו כאן

.

הכירו את הקורס המבוקש של שיטת סופטנס:

הקורס כלים ליציבה מושלמת מלמד בתרגולים רכים בשכיבה על מזרן (גם במיטה) איך להניע תהליך של שחרור הגוף בכלל והגב העליון בפרט, לטובת שיפור היציבה, בקלות נטולת מאמץ. ללא תרגילי חיזוק, ללא תרגילי מתיחות וללא כאב (אם קיים כאב – ללא הגברתו). את הקורס המצולם מתרגל כל תלמיד בביתו, בזמן הנוח. התרגול בקורס מגיע עם ליווי צמוד של פיזיותרפיסטית.

כתיבת תגובה