שיעורי פלדנקרייז מוקלטים או מצולמים – האם אפשר ללמוד מזה?

.

מה זה פלדנקרייז?

לאנשים השואלים מה זה פלדנקרייז נקדים ונאמר: שיטת פלדנקרייז היא שיטה לשכלול היכולת התנועתית. תלמידים הלומדים את שיטת פלדנקרייז מדווחים על הקלה בכאבי גב תחתון, בכאבי גב עליון, בכאבי צוואר ועוד. זאת תוך תרגול שאין בו מאמץ, מתיחות וכאב (ואם הכאב כבר קיים אז אין בו הגברה שלו)

כל אדם יכול היום למצוא בקלות ביוטיוב שפע של שיעורי פלדנקרייז ובהם תרגילים לכאבי גב. השאלה היא עד כמה נכון לאדם הסובל מכאב, לתרגל עם מורה לפלדנקרייז שאינו מכיר. וגם כמה נכון עבורו לתרגל עם מורה שלא הוכשר לטפל באנשים הסובלים מכאב.

כשאדם נרשם לחוג פלדנקרייז יש לו קשר עם מורה שמכיר אותו ואמור לדעת להזהיר אותו פן יזיק לעצמו בשיעור, גם אם לא תמיד זה כך..

איך בוחרים מורה לפלדנקרייז?

כשאדם מתרגל שיעור פלדנקרייז ביו טיוב, הוא לא מכיר את המורה לפלדנקרייז. הוא אינו יודע מה ההכשרה של המורה המעביר את השיעור ומה הנסיון שלו.
הוא אינו יכול לדעת:

  1. מה הרקע והנסיון של אותו המורה בטיפול בכאבי גב ובמתן תרגילים לכאבי גב.
  2. האם אותו המורה ישכיל להזהיר אותו מתנועות מכאיבות ואף מזיקות, מראש, לפני ביצוען? ובהתאם האם ידע להציע לו תנועות חלופיות?
  3. האם ידע להציל אותו מכאב אם כבר נצר חלילה כה בזמן התרגול?

זאת כמובן בין אם מדובר על כאבי גב בהריון, או בכאבי גב הנובעים מפריצת דיסק או בכאבי גב הנובעים מדלקת ועוד.

כאבי גב איך נפטרים מהם?

רופאים רבים ממליצים לאנשים עם כאבי גב תחתון ועם כאבי צוואר לעשות התעמלות פלדנקרייז. השאלה היא עם מי ואיך. ראשית כמובן יש למצוא את החוג המתאים מבחינת המיקום והשעות, אבל זה לא מספיק. אם המורה לא עבר הכשרה לטיפול בכאב גב, התלמיד עלול לצאת מהשיעור יותר כאוב משנכנס אליו.
אפילו עם נזקים של ממש.

שיטת פלדנקרייז + פיזיותרפיה = שיטת סופטנס

מומלץ להסיר את החשש מלתרגל שיעורי פלדנקרייז אצל מורה שאין לו את ההכשרה המתאימה לטיפול בכאב. איך? כדאי למצוא מורה לפלדנקרייז שהוא גם פיזיותרפיסט ולהרוויח בכך משני העולמות:
1. עולם הפלדנקרייז המלמד תנועות המשכללות את יכולת התנועה ללא מאמץ וכאב
2. עולם הפיזיותרפיה השומר על התלמיד הסובל מכאבי גב ומכוון אותו לתנועות היעילות ביותר עבורו במצבו.

וזה עוד לא הכל. ככל שמתרגלים יותר רואים יותר תוצאות ויותר מהר. תרגול של פעם עד פעמיים בשבוע בחוג פלדנקרייז לא ייתן את אותו המענה ואת אותן התוצאות כמו תרגול מהבית. בפיג’מה. תרגול שכזה ניתן לבצע על בסיס יומיומי.

שילוב של תרגול מהבית בפיג’מה, כדרך חיים, עם מורה לפלדנקרייז שהוכשר בטיפול בכאבי גב תחתון, גב עליון, צוואר ועוד, עושה את כל ההבדל.
תרגול שכזה מפחית ואף מעלים כאבים כרוניים וגם כאבים אקוטיים לטווחי זמן ארוכים. אולי אף לכל החיים.

.

לתרגול ו/או לתיאום שיחה אישית איתנו לחצו כאן
למועדון הבננות: 500 סרטונים קצרצרים (עם גישה לכל החיים) ובהם תרגולים וטיפים לשחרור ולמניעת כאב בכל הגוף, בישיבה, עמידה והליכה לחצו כאן
לתכנית לעוף עם הגוף: 48 שיעורים ארוכים בחוג תנועה מצולם (עם גישה לכל החיים), לשחרור מכאב וממגבלות תנועה בכל הגוף, בליווי צמוד של פיזיותרפיסטית לחצו כאן.

.

.

כתיבת תגובה