“איך יתכן שיש לי בעיות גב תחתון?? הרי אני דווקא מאד גמישה!”

הגורם הסודי לכאבי הגב התחתון שלך

זו תגובה שאני מקבלת שוב ושוב כשאני מגלה מהי הסיבה העיקרית לכאב. אנשים לא מבינים וגם לא יודעים לזהות כמה הגוף שלהם ובמיוחד הגב העליון שלהם, הופכים יותר ויותר נוקשים עם השנים. גרוע מכך, הם לא מנחשים אפילו עד כמה אותה הנוקשות היא שורש כל הרע בהקשר לכאבי הגב התחתון שלהם.

עצוב. אבל בהקשר לכאבים, הנוקשות היא שורש כל רע. יש שיאמרו שזה נכון לגבי כל מערכות היחסים שלנו: עם הילדים, עם ההורים, עם בני זוג.. נוקשות מייצרת תגובה נוקשה בצד השני שמייצרת עוד נוקשות בצד הראשון. למעשה זה המתכון ליצירת מלחמות. בוודאי זהו לא המתכון לחיים שלווים, נינוחים, עם תקשורת טובה בין כל הצדדים.

הנוקשות במערכת היחסים החשובה ביותר שלנו, זו שיש לנו עם גופנו, היא הבעייתית ביותר. היא מתחילה מהאופן בו אנחנו מתייחסים לגופנו ומסתיימת באופן בו הגוף מגיב להתייחסות זו. נוקשות שכזו מייצרת שחיקה ועומס שהופכים לכאבי גב ואף לנזקים כדוגמת בלט דיסק ופריצת דיסק. .

הקשר שבין אופן התנהלות לכאבי הגב שלך

זו תמצית כל הסיפור. רובינו מזהים את התחושה של גוף שנהיה פחות רך, פחות גמיש, פחות תנועתי. כל זה קורה בהתאם למשימות שהגוף שלנו ‘מקבל’ מאיתנו. לאופן בו אנחנו חיים את חיינו. עם מינימום של תנועה יצירתית. עם מקסימום של תנועות קטנות טווח, קוויות (ישרות) ומונוטוניות.

בעוד שבחלקים מסויימים של העולם גם אנשים בני 60 מטפסים על עצי קוקוס, ברוב העולם, ככל שאנשים מתבגרים, הם נעים פחות ופחות. למעשה הם נעים במעין מסדרון תנועתי דמיוני, שהולך ומצטמצם עם השנים שחולפות.

כתוצאה מכך שאנשים נעים בהדרגה פחות ופחות, המפרקים שלהם מאבדים את יכולת התנועה שהיתה להם. לנו. כשהיינו צעירים והתוצאה היא גוף מאובן ונוקשה.

שיטת סופטנס לטיפול בכאבי גב

בשיטת סופטנס, ברכות וביכולות שנלמדות כמו מחדש, אנחנו מתוודעים אל התנועות הקטנות והעדינות ביותר. תנועות אלו פורמות (מטאפורית), קשר אחרי קשר בשרירים הקפוצים שלנו. הן מציעות לגוף בעדינות ובאהבה, לנוע ולממש את הפוטנציאל התנועתי שלו.

עם התרגול בהדרגה הגוף נרגע, משחרר והעיקר מפנים שאפשר גם אחרת. כשהתנועות נעשות נכון הן גורמות לעונג של ממש. הטיפול בכאבי גב הופך להיות משני לעומת הרווחים הגדולים בשיפור היציבה, הנינוחות בגוף, קלות וזריזות התנועה ועוד.

נצחון הרכות על הכוחנות

אין אדם שלא יכול להרוויח מהתנועות המשחררות הללו. יש אנשים שקשה ומאתגר מאד עבורם לנוע באופן זה ולכן הם יירתעו מסוג זה של תרגול.

העדינות, האיטיות וההקשבה לגוף יעוררו בהם רתיעה של ממש. הם ידעו לספר שהם רגילים לעבוד חזק עם הגוף וכל דבר עדין הוא פשוט לא משמעותי בשבילם. תרגילים לכאבי גב תחתון שכאלה הם עבורם לא יותר מאשר משעמים ומרדימים.

הפרדוקס

דווקא אותם האנשים המתקשים במיוחד להתחבר לרוח התרגול הרך, נטול הכאב והמאמץ, הם אלו שהכי זקוקים לו. התנועות העדינות וההרפיה שהן מייצרות בגופם, הופכות אותם לתרגילים לכאבי גב הטובים ביותר עבורם.

.

לתרגול עצמאי ו/או לתיאום שיחה אישית איתנו, כדי לבחון יחד האם שיטת סופטנס יכולה לעזור גם לך – לחצו כאן

הכירו כמה מהמוצרים המבוקשים ביותר שלנו:

“תיק עזרה ראשונה”: סל כלים קטן ואיכותי של תרגולים על מזרן (גם במיטה). זאת לטובת שחרור של הגב העליון, לטובת שחרור מכאב בגב התחתון ובצוואר (ומשם ברגליים ובידיים)

“מועדון הבננות”: טיפים ותרגילים קצרים בישיבה, בעמידה ובהליכה, לשחרור ולמניעת כאב. זאת בעזרת סל של ‘תנועות אקמול’ שמפחיתות ואף מעלימות את הכאב תוך דקות (אך לפרקי זמן קצרים)

התכנית “לעוף עם הגוף”: לאלו שניסו כבר הכל, לצד אלו הרוצים לתחזק את גופם בחוג תנועה, ברכות נטולת מאמץ וכאב.
סל שנתי של שיעורים בשכיבה, המייצרים שינויים ארוכי טווח לשחרור מכאב וממגבלות תנועה בכל הגוף.
בליווי צמוד של פיזיותרפיסטית.

כתיבת תגובה