טיפול בכאבי גב תחתון ובכאבים הנובעים מפיברומיאלגיה | שיטת סופטנס (פלדנקרייז)

הקשבה מקודשת – הדרך הבריאה ביותר לטיפול בכאבי גב תחתון

טיפול בכאבי גב תחתון ובכאבים הנובעים מפיברומיאלגיה בשיטת סופטנס (פלדנקרייז)

חולי פיברומיאלגיה רבים מחפשים תרגילים לפריצת דיסק בגב התחתון, או בצוואר. הכאב או המאמץ הכרוך בביצוע של תרגילים אלו מקשה עליהם לתרגל את התרגילים המוכרים. חיפוש עקשני אחר מזור לכאב המתאים עבורם מוביל אותם לתרגולים בשיטת סופטנס.  כאן הטיפול בכאבי גב תחתון נעשה ללא מאמץ, ללא מתיחות וללא כאב (ואם הכאב קיים כבר, אז ללא הגברתו)

תרגילים לכאבי גב בשיטת סופטנס עשויים להיות הפתרון הטוב ביותר עבור אלו המחפשים הקלה בכאבי גב בתרגול נטול מאמץ. תרגילים אלו מפחיתים ומעלימים כאב בגב התחתון או בצוואר, יחד עם הקרנות לידיים או לרגליים.
ערך מוסף מבורך הוא השפעתם העקיפה גם על הפחתת מתח, לחץ, עייפות ואפילו על איכות הנשימה והשינה.

רוב שיטות התרגול מלמדות תרגילים לכאבי גב הכרוכים במאמץ, במתיחות ולעיתים גם בכאב. בשיטת סופטנס נמנעים מכאב בכל מחיר, תוך כדי הקשבה מקודשת לגוף. 

ההקשבה הזו מביאה איתה תחושת הקלה גדולה של הגוף. אותה הקלה שחש כל מי שסוף סוף מקשיבים לו. בעקבות ההקלה מגיע שחרור הגב התחתון והצוואר ואיתם ההרפייה הגדולה, שמתבטאת גם במנוחה וגם בתנועה. 

שחרור גב תחתון תפוס מתוך יצירת הרפייה בתנועה – חידוש

אנשים הרוצים להשתחרר למשל מכאבים הנובעים מפריצת דיסק בגב התחתון, כדאי מאד שירכשו 2 יכולות:

  1. יכולת לנוע תוך כדי הרפייה,
  2. יכולת להקשיב לגוף ולהיות מודע לכל אי נוחות, קטנה כגדולה.

רכישת יכולות אלו מאפשרת לתלמידים ללמוד לנוע באופן שיעמיס וישחק את גופם פחות ופחות.
תהליך למידה זה מביא לתוצאות יוצאות דופן בשחרור הגב התחתון מכאב. כך גם לגבי שחרור הצוואר מכאב. אנשים המשתחררים מכאב בדרך זו מדווחים גם על שחרור מעייפות וממתח, כמו גם שיפור באיכות השינה ואיכות הנשימה.

הפתרון לכאבי גב תחתון

בשיטת סופטנס הולכים בין הטיפות בתרגילים לכאבי גב, על מנת שלא להכאיב. אם כבר קיים כאב בגב התחתון, או בצוואר, הם אינם מגבירים אותו. המטרה היא לייצר שחרור גב תחתון, גב עליון וצוואר ללא כל כאב. זה אפשרי כשיודעים איך.

הנחת העבודה המקצועית היא שכל מפגש עם הכאב מזיק ומרחיק מריפוי. כדי ללמוד לנוע ללא כאב יש להכיר את הדרך המובילה לשם. עבור תלמידים רבים שניסו כבר הכל שיטת סופטנס עשויה להיות הפתרון לכאב גב אותו חיפשו.

איך משחררים גב תחתון תפוס?

הנוקשות הקיימת אצל רוב האנשים בגב העליון משפיעה על כל הגוף. היא מתבטאת בעיקר ולא רק בגב העליון. הנוקשות בגב העליון שמחמירה עם הגיל, מגבירה את העומס על הגב התחתון והצוואר. אותה נוקשות גורמת לו להשתתף פחות ופחות בתנועות הגוף היומיומיות. בכך הופך הגב העליון להיות סוג של ‘פרזיט’, בהשוואה לגב התחתון ולצוואר. הם מוצאים עצמם נושאים ברוב הנטל והופכים לכן להיות סוג של ‘פראיירים’.

גב תחתון תפוס או צוואר תפוס קשורים כמעט ללא יוצא מן הכלל לגב עליון מכווץ ונוקשה.
שחרור של הגב העליון ע”י תרגילים לכאב גב עליון בשיטת סופטנס מפחית ומעלים כאבים בגב התחתון ובצוואר לפעמים תוך דקות.

טעות נפוצה היא לתלות תקווה בשינויים חיצונים לשחרור מכאב. מזרן חדש, מכשיר, טיפול, תרופה, או זריקה – לא יכולים באמת לייצר את השינוי המיוחל.

ברוב המקרים כל מה שצריך הוא לשחרר את הנוקשות מהגוף בכלל ומהגב העליון בפרט. זה מספיק בשביל לייצר הקלה משמעותית, אפילו תוך דקות, בכאבי הצוואר והגב התחתון.

האם שיטת סופטנס יכולה לעזור בטיפול בכאבי גב תחתון וצוואר?

בשיחות אישיות אנחנו מזהים שוב ושוב (ב 97% מהשיחות) שתנועתיות עדינה ורכה של הגב העליון יכולה תוך דקות להפחית משמעותית את הכאבים במותניים ובגב התחתון כמו גם את הכאבים  בצוואר ובמקומות רבים נוספים בגוף.

תרגול עצמאי ו/או לתיאום שיחה אישית איתנו, כדי לבחון יחד האם שיטת סופטנס יכולה לעזור גם לך מה בחנות?

“תיק עזרה ראשונה”: למתחילים הרוצים לקבל סל כלים קטן ואיכותי של תרגולים על מזרן (גם במיטה) לשחרור של הגב העליון לטובת שחרור מכאב בגב התחתון ובצוואר (ומשם ברגליים ובידיים)

“מועדון הבננות”: עבור המעוניינים לקבל טיפים ותרגילים קצרים בישיבה, בעמידה ובהליכה לשחרור ולמניעה של כאב בעזרת סל של ‘תנועות אקמול’ המפחיתות ומעלימות כאב תוך דקות (אך לפרקי זמן קצרים)

לתכנית “לעוף עם הגוף”: עבור אלו שניסו כבר הכל לצד אלו שרוצים לתחזק את גופם בחוג תנועה, ברכות נטולת מאמץ וכאב. סל שנתי של שיעורים בשכיבה, המייצרים שינויים ארוכי טווח לשחרור מכאב וממגבלות תנועה בכל הגוף, בליווי צמוד של פיזיותרפיסטית

כתיבת תגובה